3873 - 3874 LA LEYENDA DE LA ANACAHUITA
molle y puede llegar a medir 6m. Era el símbolo de la belleza
y de la juventud. En la antigüedad la usaban como planta ornamental
en los templos. La leyenda dice que Fedra (hija del rey de Creta, isla griega, Minos y Pasífae) estaba locamente enamorada de su hijastro Hipólito (que era guapísimo). Él, no le hacía caso. Una vez, ella se arrodilló delante de él y llorando le pidió que aceptara su amor. Él, la rechazó y, entonces ella se enfureció y quiso vengarse. Rasgó su ropa y ante su esposo, acusó a Hipólito de haber intentado violarla. Teseo enfurecido, obligó a su hijo Hipólito que abandonara el país, entregándo-
le a la furia de Poseidón, quien envió un monstruo marino que espantó a los caballos de Hipólito. Él, fue arrastrado y resultó herido mortalmen- te. Entonces Artemisa, reveló que Afrodita les había tendido una trampa y padre e hijo se reconciliaron antes de que Hipólito muriese. Cuando Fedra se enteró de la muerte de Hipólito se suicidó ahorcándose. La leyenda describe a Fedra que perfore las hojas de la anacahuita por tristeza o para vengarse a Afrodita, porque Hipólito no se enamoró de
ella. Esta leyenda trata de expilcar por qué sus hojas parecen perfora-
das bajo el sol. Estos estigmas claros, en realidad, están llenos de aceite esencial. Fedra ha sido inmortalizada en la literatura por Eurípi- des, Racine, Séneca, Miguel de Unamuno, Sara Kane, Hernández Garri-
das bajo el sol. Estos estigmas claros, en realidad, están llenos de aceite esencial. Fedra ha sido inmortalizada en la literatura por Eurípi- des, Racine, Séneca, Miguel de Unamuno, Sara Kane, Hernández Garri-
do y Salvador Espríu entre otros. Además ha inspirado pintores, escul-
tores, han rodado películas.
Φυτό: η ἀνακαουΐτα, μυρτιά ἤ ὄρκο μόλλιε εἶναι ένα ἀειθαλές δένδρο πού
μπορεῖ νά φθάση τά 6μ καί ἦτο τό σύμβολο τῆς ὀμορφιᾶς καί τῆς νεό-
τητος. Εἰς τήν ἀρχαιότητα τήν ἐχρησιμοποιοῦσαν εἰς τούς ναούς σάν
διακοσμητικό φυτό. Ο μῦθος λέει ότι, η Φαίδρα (κόρη τοῦ βασιλέως τῆς Κρήτης, ελληνικό νησί, τοῦ Μίνωος καί τῆς Πασιφάης) ἦτο τρελλά ἐρωτευμένη μέ τόν προγονό της, Ιππόλυτο ( πού ἦτο ωραιώτατος). Ἐκεῖνος δέν τῆς ἔδινε σημασία.Μία φορά, ἐκείνη ἐγονάτισε μπροστά του
καί κλαίγοντας τοῦ ἐζήτησε νά δεχθῆ τὀν ἔρωτά της. Ἐκεῖνος τήν ἀπώ-
θησε καί τότε ἐκείνη ἐθύμωσε καί ἐθέλησε νά ἐκδικηθεῖ. Ἔσκισε τά
ροῦχα της καί ἐμπρός εἰς τόν σύζυγό της, ἐκατηγόρησε τόν Ιππόλυτο
ότι προσεπάθησε νά τήν βιάσει. Ο Θησέας ἔξω φρενῶν, ἠνάγκασε τόν
Ιππόλυτο νά ἐγκατέλιπε τήν χώρα, παραδίδοντάς τον εἰς τήν μανία τοῦ
Ποσειδῶνος, ο οποῖος ἔστειλε ένα θαλάσσιο τέρας πού εἰς τήν θέα του
τά ἄλογα τοῦ Ιππόλυτου ἀφηνίασαν. Ἐκεῖνος ἐσύρθη καί ἐκατέληξε θανάσιμα πληγωμένος. Τότε η Ἄρτεμις ἀπεκάλυψε ότι, η Ἀφροδίτη τούς εἶχε στήσει μία παγίδα, καί τότε πατέρας καί υιός συνεφιλιώθησαν πρίν ἀπό τόν θάνατο τοῦ Ιππόλυτου. Όταν η Φαίδρα ἔμαθε τόν θάνατό του, έκρεμάσθη. Ο μῦθος, περιγράφει τήν Φαίδρα νά τρυπᾶ τά φῦλλα
τῆς ἀνακαουίτα ἀπό θλίψη ἤ γιά ἐκδικηθεῖ τήν Άφροδίτη, ἐπειδή δέν τήν ἐρωτεύθηκε ο Ιππόλυτος. Αὐτός ο μῦθος προσπαθεῖ νἀ ἐξηγήσει
γιατί τά φῦλλα της κάτω ἀπό τόν ήλιο φαίνονται τρυπημένα. Εἰς τήν
πραγματικότητα, αὐτά τά διαφανῆ στίγματα εἶναι γεμᾶτα αἰθέρια ἔλαια.
Η Φαίδρα ἔχει μείνει ἀθάνατη εἰς τήν λογοτεχνία ἀπό τόν Εὐριπίδη, τόν Ρακίνα, τόν Σενέκα, Μιγκέλ ντε Οὐναμοῦνο, Σάρα Καίην, Ραούλ Ἐρνάντεθ Γκαρρίδο, μεταξύ ἄλλων. Ἐκτός αὐτοῦ ἔχει ἐμπνεύσει ζωγρά-
φους, γλῦπτες, ἔχουν γυρίσει ταινίες.
Φυτό: η ἀνακαουΐτα, μυρτιά ἤ ὄρκο μόλλιε εἶναι ένα ἀειθαλές δένδρο πού
μπορεῖ νά φθάση τά 6μ καί ἦτο τό σύμβολο τῆς ὀμορφιᾶς καί τῆς νεό-
τητος. Εἰς τήν ἀρχαιότητα τήν ἐχρησιμοποιοῦσαν εἰς τούς ναούς σάν
διακοσμητικό φυτό. Ο μῦθος λέει ότι, η Φαίδρα (κόρη τοῦ βασιλέως τῆς Κρήτης, ελληνικό νησί, τοῦ Μίνωος καί τῆς Πασιφάης) ἦτο τρελλά ἐρωτευμένη μέ τόν προγονό της, Ιππόλυτο ( πού ἦτο ωραιώτατος). Ἐκεῖνος δέν τῆς ἔδινε σημασία.Μία φορά, ἐκείνη ἐγονάτισε μπροστά του
καί κλαίγοντας τοῦ ἐζήτησε νά δεχθῆ τὀν ἔρωτά της. Ἐκεῖνος τήν ἀπώ-
θησε καί τότε ἐκείνη ἐθύμωσε καί ἐθέλησε νά ἐκδικηθεῖ. Ἔσκισε τά
ροῦχα της καί ἐμπρός εἰς τόν σύζυγό της, ἐκατηγόρησε τόν Ιππόλυτο
ότι προσεπάθησε νά τήν βιάσει. Ο Θησέας ἔξω φρενῶν, ἠνάγκασε τόν
Ιππόλυτο νά ἐγκατέλιπε τήν χώρα, παραδίδοντάς τον εἰς τήν μανία τοῦ
Ποσειδῶνος, ο οποῖος ἔστειλε ένα θαλάσσιο τέρας πού εἰς τήν θέα του
τά ἄλογα τοῦ Ιππόλυτου ἀφηνίασαν. Ἐκεῖνος ἐσύρθη καί ἐκατέληξε θανάσιμα πληγωμένος. Τότε η Ἄρτεμις ἀπεκάλυψε ότι, η Ἀφροδίτη τούς εἶχε στήσει μία παγίδα, καί τότε πατέρας καί υιός συνεφιλιώθησαν πρίν ἀπό τόν θάνατο τοῦ Ιππόλυτου. Όταν η Φαίδρα ἔμαθε τόν θάνατό του, έκρεμάσθη. Ο μῦθος, περιγράφει τήν Φαίδρα νά τρυπᾶ τά φῦλλα
τῆς ἀνακαουίτα ἀπό θλίψη ἤ γιά ἐκδικηθεῖ τήν Άφροδίτη, ἐπειδή δέν τήν ἐρωτεύθηκε ο Ιππόλυτος. Αὐτός ο μῦθος προσπαθεῖ νἀ ἐξηγήσει
γιατί τά φῦλλα της κάτω ἀπό τόν ήλιο φαίνονται τρυπημένα. Εἰς τήν
πραγματικότητα, αὐτά τά διαφανῆ στίγματα εἶναι γεμᾶτα αἰθέρια ἔλαια.
Η Φαίδρα ἔχει μείνει ἀθάνατη εἰς τήν λογοτεχνία ἀπό τόν Εὐριπίδη, τόν Ρακίνα, τόν Σενέκα, Μιγκέλ ντε Οὐναμοῦνο, Σάρα Καίην, Ραούλ Ἐρνάντεθ Γκαρρίδο, μεταξύ ἄλλων. Ἐκτός αὐτοῦ ἔχει ἐμπνεύσει ζωγρά-
φους, γλῦπτες, ἔχουν γυρίσει ταινίες.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου